loading...
bookstore
ادمین بازدید : 3 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

وسواس اختلال فکری و عملی است که رونشناسان به عنوان OCD از آن یاد می‌کنند؛ این اختلال اغلب به صورت ژنتیکی بروز می‌کند و با مراجعه به روانپزشک و دریافت دارو قابل کنترل است. اما برای آشنایی با این بیماری و کنترل آن نیاز به رفتار درمانی نیز وجود دارد.

روان‌ درمانی و رفتار درمانی همراه با مطالعه هدفمند نیز تاثیرگذار است. فرد مبتلا به وسواس بایستی در کنار درمان‌های دارویی، روی مطالعه و رفتار درمانی هم متمرکز شود. ما در ادامه به معرفی ۷ کتاب برای درمان و وسواس فکری در سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم که مخاطبان می‌توانند با خرید آنلاین کتاب، از آوینا کتاب این عناوین را تهیه کنند.

چگونه بر وسواس فکری غلبه کنیم؟

وسواس فکری با روش‌ درمان شناختی و رفتاری قابل کنترل است و با شناسایی علائم آن می‌توان به درمانگر مراجعه کرد. درمانگر در اتاق درمان با ایده و راهکارهای پرکابرد سعی بر حل مشکلات بیمار می‌کند. محققان عوامل محیطی و بیولوژیکی یا ژنتیکی را عامل این بیماری می‌دانند.

بزرگترین مشکل در ذهن بیمار وجود شک و تردید درباره ناقص انجام دادن تمیزی و بعضی از کارهای پرتکرار است. این بیماری شباهت‌هایی با کمالگرایی دارد و فرد باید به بهترین نحوه ممکن کارهایش را انجام دهد. در واقع فرد مبتلا به این اختلال با تکرار بعضی از اعمال اطمینان قلبی پیدا می‌کنند.

وسواس فکری، ذهن را به صورت مداوم کنترل می‌کند و فرد گرفتار یکسری عادت‌های تکراری و مداوم می‌شود. به همین دلیل در موارد پیشرفته نیاز به مصرف دارو درمانی است. البته به صورت مکمل رفتار درمانی و انجام بعضی از تمرینات به فرد کمک بسزایی می‌کند و مدیریت افکارش را به عهده می‌گیرد.

کتاب‌های موثر در وسواس

کتاب‌های بیشماری در زمینه وسواس وجود دارند که منابع مفیدی برای شناخت ریشه این بیماری هستند. خواندن کتاب‌های مرتبط در این مورد راهنمای درک بهتر وسواس به شمار می‌روند و یک مکمل درمانی محسوب می‌شوند. مثل خواندن کتاب‌های تقویت تمرکز گزینه خوبی است. همچنین عنوان‌های جذاب و خواندنی درباره اختلال OCD وجود دارند که در ادامه به معرفی این عنوان‌ها می‌پردازیم.

۱. وسواس فکری

یکی از کتاب‌های جذاب در زمینه وسواس «وسواس فکری» است؛ این کتاب ارزشمند از زبان انگلیسی با نام «Freedom from Obsessive Compulsive Disorder» ترجمه شده که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. این اثر به افراد کمک می‌کند تا با مدیریت اضطراب آشنا شوند.

نویسنده وسواس فکری، جاناتان گریسون است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. اصغر اندرودی این کتاب جذاب را ترجمه کرده است که مخاطبان می‌توانند با خرید آنلاین کتاب تهیه کنند. نویسنده توانست با انتشار این کتاب جوایز زیادی دریافت کند و روش‌های حل OCD را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

وسواس فکری یک منبع ارزشمند به شمار می‌رود که برای بیماران بسیار کاربردی است؛ گریسون به عنوان دکتر متخصص به پژوهش و درمان وسواس پرداخته و ریشه‌های بیولوژیکی OCD را به صورت دقیق برطرف کرده است. به همین دلیل افراد مبتلا به این اختلال با راهکارهای جامع و جذاب آشنا می‌شوند.

۲. کار درمانی وسواس

کار درمانی وسواس

«کار درمانی وسواس» اثر جان اردن و دانیل دلکورسو است که به ارائه راهکارهای بهبود زندگی روزمره می‌پردازد. این کتاب به خوبی مخاطب را راهنمایی می‌کند و یکی از بزرگترین برنامه‌های آموزشی بهداشت روان در جهان به شمار می رود.

این کتاب به بررسی دلایل اصلی بیماری افراد می‌پردازد و ریشه‌یابی می‌کند. راهنمایی‌ها و تمرینات نوشتاری این عنوان بسیار گسترده‌ است و جدیدترین روش‌های درمانی و داروهای مرتبط را به خوبی پوشش می‌دهد. نویسندگان این کتاب از جمله اساتید مراکز پزشکی در کالیفرنیا محسوب می‌شوند.

همه جوانب OCD در این عنوان به خوبی بررسی شده است و مخاطبان می‌توانند با خرید آنلاین کتاب آن را تهیه کنند. مجموعه راهنمایی‌ها و تمرینات جذاب برای بیماران ارائه شده که مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. کلیه علائم و نشانه‌ها در این عنوان بسیار جامع جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید : وسواس فکری را چطور متوقف کنیم؟ معرفی شش کتاب برای وسواس فکری

۳. زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها

اگر به دنبال یک کتاب داستانی و رمان می‌گردید «زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها» را بخوانید؛ این عنوان جذاب رمانی پرکشش و خواندنی است که اختلال وسواس فکری به صورت گسترده روایت می‌کند. زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها اثر جان گرین نویسنده موفق آمریکایی است که بعد از چاپ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفت.

این کتاب زندگی دختر ۱۶ ساله‌ای را روایت می‌کند که به اختلال وسواس گرفتار شده و در روند داستان به دنبال راه حلی برای مشکلات فکری خود است. خوانندگان می‌توانند این عنوان جذاب را از کتاب فروشی شیراز را سفارش دهند و در محل تحویل بگیرند.

عنوان دیگر این کتاب رنج بی‌پایان است و به خوبی مشکلات افراد مبتلا به وسواس را بیان می‌کند. شخصیت اصلی داستان ایزا نام دارد که پدرش را در دوران کودکی از دست داده و به همراه مادر معلم خود زندگی می‌کند. برای درک بهتر حالات و شرایط افراد OCD این عنوان را مطالعه کنید.

۴. وسواس و درمان شناختی

یکی از کتاب‌های محبوب درباره وسواس «وسواس و درمان شناختی» است؛ این کتاب با عنوان «Obsessive-compulsive disorder» اثر جذاب و خواندنی که نویسنده آن جاناتان استوارت آبرامویتز است. این دو نویسنده استاد روانشناسی در دانشگاه کارولینای شمالی هستند.

وسواس و درمان شناختی در سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این کتاب توانست جوایزی کمک موثر علمی را از آن خود کند و از جمله آثار منتخب نویسنده شود. این کتاب به خوبی درباره درک و درمان بیماری و اختلال وسواس بحث می‌کند و تکنیک‌های مواجه و پیشگیری مبتلایان را آموزش می‌دهد.

این عنوان را می‌توانید با خرید آنلاین کتاب تهیه کنید و با تکنیک‌ها و مراحل درمان آن آشنا شوید. این کتاب براساس تحقیقات سال‌ها و اصلاح بالینی نوشته شده و روش‌های پیشگیری از بیماری OCD هم شرح داده است.

۵. غلبه بر وسواس

«غلبه بر وسواس» از جمله کتاب‌های غلبه بر اختلال وسواس به شمار می‌رود که اثر لی بئر است؛ این کتاب درباره جزئیات وسواس بحث می‌کند و کلیه روش‌های بهبود این اختلال را مطرح می‌کند. این عنوان را دکتر روانشناس سابین ویلهم به رشته تحریر درآورده است. غلبه بر وسواس مناسب دانشجویان رشته روانشناسی است و خواندن آن بسیار تاثیر دارد.

کتابی جذاب و خواندنی که می‌توانید از کتاب فروشی شیراز تهیه کنید. غلبه بر وسواس به افراد کمک می‌کند تا با متدهای درمانی بیشتر آشنا شوند و داروهای اثربخش در این زمینه را بیشتر بشناسند. اختلال وسواس به صورت دقیق در این کتاب مورد ارزیابی قرار گرفته است.

۶. ذهن آگاهی روزمره برای اختلال وسواس

«Everyday Mindfulness for OCD» یا «ذهن آگاهی روزمره برای اختلال وسواس» از جمله کتاب‌های محبوب در زمینه وسواس به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ توسط جان هرشفیلد و شالا نایسلی به چاپ رسید. این دو نویسنده متخصص اختلال وسواس فکری و عملی هستند که کتابی جذاب و گیرا را نوشتند.

این عنوان را می‌توانید با خرید آنلاین کتاب سفارش دهید و از چگونگی افکار و رفتار وسواسی آگاهی حاصل کنید. افراد با مطالعه این عنوان با روش‌های درمانی و کنترل اختلال وسواس آشنا می‌شوند و راهکارهای مناسب در این زمینه را بیشتر می‌شناسند.

۷. وسواس و صد پرسش نوشته

اگر شما هم به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستید،‌ حتما «وسواس و صد پرسش نوشته»‌ اثر کوبرت را بخوانید؛ این کتاب به خوبی درباره سوالات اختلال وسواس بحث کرده است. همچنین ریشه اختلال وسواس از دوران کودکی را مورد قرار داده و عوارض وسواس را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

کوبرت نویسنده فرانسوی است که حدود ۲۰ سال در مراکز روانپزشکی کودکان فعالیت می‌کرد. او کلیه مباحث مربوط به روش‌های رایج درمان،‌درمان دارویی، درمان غیردارویی اختلال وسواس و… را مطرح می‌کند. شما می‌توانید این عنوان را با خرید کتاب شیراز تهیه و مطالعه کنید.

جمع‌بندی

عنوان‌های متنوعی درباره اختلال وسواس به چاپ رسیده است که علاقه‌مندان می‌توانند با خرید آنلاین کتاب این عنوان‌ها را تهیه کنند. وسواس یک نوع اختلال ذهنی است که ریشه آن به صورت ژنتیکی شناخته می‌شود. علاقه‌مندان با مطالعه در این زمینه می‌توانند اطلاعات خود را گسترش دهند.

هرچند که این نوع بیماری بایستی با کمک روانپزشک و دارو درمانی برطرف شود اما نقش رفتار درمانی و تمرین و تکرار نمی‌توان نادیده گرفت. افراد مبتلا به اختلال وسواس یا OCD می‌توانند با کمک مطالعه ذهن خود را مدیریت و کنترل کنند و در جهت بهبود تلاش خود را به کار ببندند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 236
  • بازدید کلی : 236